Nasze inicjatywy

Wpis

poniedziałek, 18 marca 2013

Dieta dla zmagających się z nadciśnieniem

 



Ciągły pośpiech, niezdrowa dieta, stres to tylko niektóre przyczyny nadciśnienia tętniczego. Z powodu braku czasu często nie przywiązujemy uwagi do spożywanego jedzenia, a to wpływa niekorzystnie na nasze zdrowie i samopoczucie.





Dzisiaj problemy z nadciśnieniem, to jedna z częstych chorób układu krwionośnego, a zarazem najczęstsza przyczyna rozwoju choroby niedokrwiennej serca i udarów mózgu. Uważa się, że co trzeci dorosły Polak ma nadciśnienie tętnicze. Nadciśnienie tętnicze powoduje u chorego wiele dolegliwości oraz ciężkie powikłania ze strony serca, nerek i ośrodkowego układu nerwowego. Leczenie znacznej większości chorych z nadciśnieniem tętni�czym polega na stosowaniu leków obniżających ciśnienie krwi oraz odpowiednim trybie życia, obejmującym zale�cenia dietetyczne.



 



Kluczem jest dieta i zdrowy styl życia



Szczególnie narażeni na choroby związane z nadciśnieniem tętniczym są ludzie starsi. Osoby te cierpią na zaburzenia smaku, powonienia, problem z trawieniem, utratą apetytu czy też kłopoty z uzębieniem, są to najczęstsze przyczyny ich złego sposobu odżywiania. Rzadko w ich jadłospisie pojawiają się świeże owoce i warzywa, tak potrzebne do obniżenia ciśnienia krwi oraz do wzmocnienia serca. Niekorzystne znaczenie w rozwoju nadciśnienia ma także nadmierna zawartość w jadłospisie soli kuchennej, masła, jaj, czerwonego mięsa i wędlin zawierających duże ilości cholesterolu. Przyzwyczajonym do białego pieczywa pszennego warto przypomnieć, że jest ono pozbawione składników odżywczych, zawiera znikome ilości błonnika i zakwasza organizm.



 



 



Dzienna dieta dla osób z nadciśnieniem



 











PRODUKT







ZALECANE NA 1 DZIEŃ







NIEZALECANE











 



 



ZBOŻA I PRODUKTY PEŁNOZIARNISTE







-5-6 kromek pieczywa (razowe lub pełnoziarniste)



-4 łyżki płatków śniadaniowych lub gotowanych płatków owsianych



-4 łyżki kaszy, ryżu lub makaronu gotowanych w nieosolonej wodzie



 



*dostarczanie witamin z grupy B, które mają korzystny wpływ na pracę serca







-świeży chleb i bułki pszenne



-pieczywo cukiernicze: chałka, drożdżówka



-chipsy, chrupki, paluszki i inne słone przekąski











 



 



WARZYWA







-szklanka surowych warzyw



-szklanka gotowanych warzyw (w tym ziemniaki)



-3/4 szklanki soku pomidorowego



 



*źródło: potasu, który obniża ciśnienie krwi, witaminy C i beta-karoten -przeciwutleniaczy, wzmacniających serce i opóźniających proces starzenia organizmu







-warzywa z puszki



-warzywa marynowane: grzybki, korniszony, papryka



-warzywa kwaszone: ogórki, kapusta



-warzywa kapustne











 



 



OWOCE







-� szklanki owoców świeżych lub mrożonych



-1/2 szklanki owoców suszonych



-3/4 szklanki soku owocowego (z aronii, winogron, czarnej porzeczki lub pomarańczy)



 



 



*źródło: potasu, który obniża ciśnienie krwi, witaminy C i beta-karoten -przeciwutleniaczy, wzmacniających serce i opóźniających proces starzenia organizmu



 







-owoce kandyzowane: ananas, papaja, jabłko, gruszka, śliwki, wiśnie, skórka pomarańczowa



-mieszanki keksowe



 











 



MLEKO I PRZETWORY MLECZNE







-2 szklanki chudego mleka lub jogurtu naturalnego, maślanki czy kefiru



-1/4 kostki chudego twarogu



 



* źródło wapnia







-tłuste i półtłuste mleko, twarogi, ser fromage



-sery żółte, topione i pleśniowe











 



 



MIĘSO



DRÓB RYBY







-180g drobiu (średnia pierś kurczaka) lub 180g ryb morskich (średni filet-śledź, dorsz, makrela, sardynka, morszczuk, halibut, tuńczyk, flądra)



Zapraszam na stronę, gdzie jest mnóstwo informacji w temacie wykrojniki magnetyczne.

 



*źródło kwasów omega-3 , które zwiększają poziom dobrego cholesterolu i zmniejszają krzepliwość krwi







-wędlina



-tłuste czerwone mięso: wieprzowina, wołowina, dziczyzna



-podroby



-konserwy mięsne i rybne, ryby wędzone



 











 



ORZECHY I ZIARNA







-2 łyżki orzechów(włoskie, laskowe) lub 1 łyzka nasion (dynia, słonecznik);4-5 razy w tygodniu



 



*źródło witaminy E, która zapobiega chorobom układu krążenia







-solone orzechy



-orzechy w czekoladzie











 



 



 



PRZYPRAWY







-czosnek, cebula, sok z cytryny



-majeranek, bazylia, estragon, zielona pietruszka, koperek, zioła prowansalskie



 



* obniżenie ciśnienia krwi, działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze (cebula i czosnek)







-ostre przyprawy: pieprz, papryka chilli,



\-musztarda, ocet, sosy sałatkowe, keczup



-kostki bulionowe, przyprawy typu jarzynka, sos sojowy (zawiera glutamin sodu, tak samo szkodliwy jak sól)











 



 



 



TŁUSZCZE







-2 łyżki margaryny miękkiej



-1 łyżka majonezu light lub 1 łyżka oliwy albo oleju roślinnego (rzepakowego, sojowego, lnianego, słonecznikowego, z kiełków pszenicy)



 



*ułatwienie przyswajania witaminy E oraz beta-karotenu







-masło, śmietana, smalec, słonina



-margaryna twarda (w kostce)



-majonez tradycyjny











 



 



 



NAPOJE







-4 szklanki napojów (niegazowana woda mineralna, herbata owocowa, czarna i zielona)



-lampka czerwonego wytrawnego wina ( raz w tygodniu)



-dostarczać 1,5litra płynów dziennie



 







-mocna kawa



-gazowana woda mineralna



-słodkie napoje gazowane



-alkohol wysokoprocentowy











 



 



 



SŁODYCZE







-1 łyżka cukru ( miodu, dżemu niskosłodzonego, powideł) lub 2 kostki gorzkiej czekolady lub 4 landrynki (4-5 razy w tygodniu)







-lody



-cukier



-batony czekoladowe



-chałwa











 



Aby uczynić organizm zdrowym i czystym powinno się ograniczyć palenie, unikać nadmiernego spożywania leków, nie nadużywać alkoholu, spożywać organiczną żywność, regularnie ćwiczyć i unikać stresów. Właściwym i świadomym uzupełnieniem kuracji detoksowej jest stosowanie produktów do wewnętrznej odnowy organizmu pochodzących z organicznej serii HealthyWay OCZYSZCZENIE, która przyspieszy eliminację toksyn z Twojego organizmu. Z nadciśnieniem należy walczyć poprzez wejście na zdrową drogę życia.



Na zdrowie!



HealthyWay Team



www.healthyway.com.pl



 



iki rotacyjne

 

Szczegóły wpisu

Tagi:
Autor(ka):
islaubritath1987
Czas publikacji:
poniedziałek, 18 marca 2013 21:31

Polecane wpisy

Komentarze

Dodaj komentarz

  • wiolettapilc napisał(a) komentarz datowany na 2013/11/18 16:49:00:

    ____________________________________________________________
    ZOBACZ W TYM (NISKOTŁUSZCZOWO / NADCIŚNIENIE) TEMACIE! *****

    edwinpluta.fejm.pl/m-fast-food-choroby-jelit-fitness-google-otylosc-741396

    ____________________________________________________________

Dodaj komentarz

Archiwum

Kanał informacyjny

Opcje Bloxa